Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΟΙ "ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ" ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ

Γιάννης Μόραλης, Ερωτικό (1990).
Λάδι σε μουσαμά, 200 εκ. x 200 εκ.
Μακεδονικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.

Δύο τραγούδια από τον κύκλο τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι "Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς" (1983) σε στίχους του ίδιου, του Άρη Δαβαράκη και της Αγαθής Δημητρούκα και ερμηνείες των Βασίλη Λέκκα, Έλλης Πασπαλά, Ηλία Λιούγκου και Νένας Βενετσάνου. Ο Μ. Χατζιδάκις είχε σκεφτεί αυτό το έργο το 1972, αλλά το ολοκλήρωσε τη διετία 1981-1983.
Το εξώφυλλο του δίσκου φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μόραλης. 
Δείτε παλαιότερες αναρτήσεις της Ιδιωτικής Οδού εδώ κι εδώ
Πρώτα η Ερωτική άσκηση για δύο σε στίχους του ίδιου του Χατζιδάκι.
Ερμηνεία: Έλλη Πασπαλά, Βασίλης Λέκκας

Γιάννης Μόραλης, Ερωτικό (1998)

ΕΡΩΤΙΚΟ α'
"Ερωτική άσκηση για δύο"

το κορίτσι: 
Μαζί θα κάνουμε εκατό παιδιά
ο νέος:
Με δυο φεγγάρια στην καρδιά
το κορίτσι: 
Θα 'χεις τα χέρια σου σφιχτά
Θα 'χω τα πόδια μου ανοιχτά
και οι δύο μαζί: 
ο νέος:
Θα 'χεις τα πόδια σου ανοιχτά
Θα 'χω τα χέρια μου σφιχτά
το κορίτσι: 
Θα 'χω τα πόδια μου ανοιχτά
Θα 'χεις τα χέρια σου σφιχτά
ο νέος: 
Μαζί θα γίνουμε κι εμείς παιδιά
το κορίτσι:
Στου Ήλιου τη βαλανιδιά
ο νέος:
Θα 'χεις τα πόδια σου ανοιχτά
Θα 'χω τα χέρια μου σφιχτά
και οι δύο μαζί: 
το κορίτσι: 
Θα 'χω τα πόδια μου ανοιχτά
Θα 'χεις τα χέρια σου σφιχτά
ο νέος: 
Θα 'χεις τα πόδια σου ανοιχτά
Θα 'χω τα χέρια μου σφιχτά


ΕΡΩΤΙΚΟ β'
"Ερωτική άσκηση για τέσσερις" (στίχοι Μ. Χατζιδάκι)
Ερμηνεία: Νένα Βενετσάνου, Έλλη Πασπαλά, Βασίλης Λέκκας, Ηλίας Λιούγκος 

Γεννημένοι από μια θεία τραγωδία ερωτική
Μ’ όλα τα πάθη μας στη σάρκα σχεδιασμένα
Σπάμε τα σύνορα που ορίζουν οι θεσμοί
Και λειτουργούμε ερωτικά στ' απωθημένα.
α' γυναίκα:
Δώσε το στήθος σου να κόψω τη θηλή σου
β' γυναίκα:
Πονούν οι ρόγες μου πονάει το φιλί σου
α' νέος:
Άσε το χέρι μου να τρέξει στο κορμί σου
β' νέος:
Θέλω το σώμα μου να νιώσει την ορμή σου
και οι τέσσερις μαζί:
Μεγαλωμένοι σε παράνοια εθνική
Με τις επιθυμίες μας θαμμένες στα μουσεία
Γυρίσαμε τα πάθη μας σ’ αρχαία μουσική
Κι ο έρωτάς μας έγινε σκληρή δοκιμασία
α' γυναίκα:
Δώσε τη φλόγα σου να κάψω το κορμί μου
β' γυναίκα:
Πάρε το ρίγος μου της νύχτας συνδρομή μου
α' νέος:
Διώξε τον άνεμο που δέρνει την ψυχή μου
β' νέος:
Λιώσε το τέλος μου να νιώσεις την αρχή μου.
και οι τέσσερις μαζί:
Ο φόβος μας εφώλιασε σαν δήμιος κι αδερφός
Το πάθος μας ξελόγιασε σαν μάγος και σοφός
Κι ένας αλήτης έγινε της νύχτας μας Θεός
Μα όταν μας ξύπνησε ο σπασμός εχάθηκε στο φως

α' γυναίκα:
Δώσε...
β' γυναίκα:
Άσε...
α' νέος:
Θέλω...
β' νέος:
Πάρε...
α' γυναίκα και α' νέος:
Άσε...
β' γυναίκα και β' νέος:
Θέλω...
α' γυναίκα και α' νέος:
Πάρε...
β' γυναίκα και β' νέος:
Θέλω...
α' γυναίκα και α' νέος:
Πάρε...
β' γυναίκα και β' νέος:
Θέλω...
α' γυναίκα και α' νέος:
Πάρε...
α' και β' γυναίκες και α' νέος:
Θέλω...
και οι τέσσερις:
Πάρε...
Πάρε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails