Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΤΟΥ Α.Π.Θ.


Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. αναγορεύθηκε την Τετάρτη 1η Ιουνίου ο ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος, και ιδού πώς εξηγεί την παρέκκλισή του από τον κανόνα του να μη δέχεται τιμές:

«Ισως και να αυτοαναιρούμαι δεχόμενος τη διάκριση αυτή – καθώς έχω αρνηθεί άλλες παρόμοιες στο παρελθόν – αλλά η συγκεκριμένη, έρχεται από τη σχολή μου. Τουλάχιστον είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί που με πρότειναν με αγαπούν και με εκτιμούν. Να κάτσω τώρα να τους κογονιάρω;»

Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο για την κρίσιμη οικονομική κατάσταση της χώρας και το κίνημα των "αγανακτισμένων" απάντησε:
"Είμαι εχθρός της κάθε ανάμειξης στα πολιτικά. Δεν καταλαβαίνω γιατί αγανακτούν. Τους κόβουν τα ποσοστά τους; Εγώ είμαι ήρεμος και ήσυχος. Ζω με τη σύνταξή μου (590 ευρώ) το μήνα και μια «ενίσχυση» που μου δίνει («μου τα χρωστάει όχι από καλοσύνη») ο εκδότης μου άλλα 100 ευρώ το μήνα. Αυτά μου φτάνουν. Ζω καλά".
Θυμίζω εδώ, μιας και πολλοί εκ των "αγανακτισμένων" δεν είναι και τόσο ...αθώοι, μια εύστοχη ρήση του από το μανιφέστο του Εναντίον: "Αν σήμερα κυριαρχούν παραγοντίσκοι και τσανάκια, δεν φταίει μόνο το κωλοχανείο· φταίνε και οι δικές μας παραχωρήσεις και αδυναμίες. Αν πιάστηκε η μέση του οδοκαθαριστή, φταίμε και εμείς που πετάμε το τσιγάρο μας στον δρόμο. Κι αν η λογοτεχνία μας κατάντησε σκάρτη, μήπως δεν φταίει και η δική μας σκαρταδούρα;… "

Κατά την αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα ο Ντίνος Χριστιανόπουλος εκφώνησε - όπως συνηθίζεται - ομιλία, με θέμα: «Οι σημαντικότεροι ποιητές της Θεσσαλονίκης: μικρό γραμματολογικό σχεδίασμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails