Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

Διαθρησκειακή συνεκπαίδευση για νέους θρησκευτικούς λειτουργούς

Από σήμερα το απόγευμα μέχρι και το Σάββατο συνέρχεται στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Συμβουλίου Ισλαμικού Κηρύγματος, με έδρα την Λιβύη, η διάσκεψη «Διαθρησκειακή συνεκπαίδευση για νέους θρησκευτικούς λειτουργούς».
Όπως ανακοινώθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για πρώτη φορά, διεθνώς, επιχειρείται στο πλαίσιο του διαθρησκειακού διαλόγου η από κοινού εξέταση, με μια πρακτική αλλά και κριτική οπτική, από νέους Χριστιανούς κληρικούς και Μουσουλμάνους ιερομαθείς (ιμάμηδες), των αξιών που συμμερίζονται οι δύο μεγάλοι μονοθεϊστικοί πολιτισμοί.
Στο Σεμινάριο μετέχουν δεκάδες κληρικοί και ιερομαθείς, από 14 χώρες του κόσμου, αντιπροσωπεύοντας το σύνολο σχεδόν των Χριστιανικών Εκκλησιών, καθώς και πολυάριθμα Ισλαμικά δόγματα. Αξιοσημείωτη είναι μάλιστα η παρουσία σημαντικής ομάδας συνέδρων, Μουσουλμάνων ιερομαθών, από την Θράκη.

Από τους συνδιοργανωτές, το Οικουμενικό Πατριαρχείο εκπροσωπεί ο Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ ενώ το Συμβούλιο Ισλαμικού Κηρύγματος, ο Γραμματέας του, Δρ. Ιμπραχίμ Αλί Ράμπου.
Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μια εποχή που από όλους υπογραμμίζεται η αξία του διαθρησκειακού - διαπολιτισμικού διαλόγου, που αποσκοπεί στην ανάδειξη των ειρηνικών και ανθρωπιστικών χαρακτηριστικών των δύο θρησκειών, αλλά και των δυνατοτήτων συνεργασίας των, διαψεύδοντας όσους κατά καιρούς διατυπώνουν θεωρίες «σύγκρουσης των πολιτισμών».
Το θέμα της αυριανής συνεδρίας (Παρασκευή) είναι:
Η σύγχρονη πρακτική στη διαθρησκειακή συνεργασία και οι ενέργειες συμφιλίωσης στις συμμετέχουσες χώρες.
1η περίπτωση: συμφιλίωση μεταξύ ισλαμικών και χριστιανικών κοινοτήτων (Σερβία).
2η περίπτωση: το Ισλάμ σε χριστιανικό ορθόδοξο περιβάλλον (Ελλάδα).
3η περίπτωση: η πολιτιστική ταυτότητα, η σύγκρουση και η συμφιλίωση σε ισλαμικό περιβάλλον (Λίβανος).
4η περίπτωση: διαθρησκευτική διδασκαλία σε σχολικό περιβάλλον (Παλαιστινιακή Αρχή).
Το Σάββατο στην πρωϊνή συνεδρία το θέμα είναι: οι προσδοκίες από το διαθρησκειακό διάλογο - πληροφόρηση και διασπορά του ισλαμοχριστιανικού διαλόγου - το Ισλάμ στα ευρωπαϊκά ΜΜΕ - η Εκκλησία στα ΜΜΕ του ισλαμικού κόσμου.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

στη Σερβία σφάζονται οι άνθρωποι, και έχουμε το ψευδοκράτος του Κοσόβου. τι λένε αυτοί; που βρήκαν τα θέματα; γιατί ταυτίζουν την ευρώπη με την Εκκλησία, και τα ΜΜΕ τι σχέση έχουν με τις Θρησκείες, αφού είναι επιχειρήσεις; και άλλα πολλά. ο διάλογος πρέπει να γίνει, πάνω σε σωστές βάσεις όμως!!

Ανώνυμος είπε...

καλύτερα να μιλούσαν για τις διαφορές, όχι για τις ομοιότητες (που δεν υπάρχουν)

nkarakasis είπε...

Εγώ πάλι το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το εγχείρημα, ελπίζω να υπάρξει κάποια στιγμή και ένα ρεπορτάζ, άρθρο με το αποτέλεσμα του διαλόγου.

Ανώνυμος είπε...

έτυχα να περάσω από κει και άκουσα κάποιες εισηγήσεις. ΑΣ ΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ!

Ρ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Τι να συζητήσουν με τους μουσουλμάνους. Ξεχνάνε όλοι οτι οι μουσουλμάνοι ειναι φανατικοί και η θρησκεία τους νόμος απαράβατος. Δεν πρόκειται να αλλάξουν γνώμη για τους άπιστους (χριστιανούς)Δεν βλέπετε πως προσπαθούν να αλώσουν την Ευρώπη με τις ορδές των λαθραίων που στέλνουν;..

Ανώνυμος είπε...

συμφωνώ μαζί σου στο τελευταίο τμήμα.. αυτοί που έρχονται στην Ευρώπη με την διάθεσή τους να την "αλώσουν" είναι μια σέκτα του ισλάμ η οποία κυβερνάει στη Σαουδική Αραβία (με ό,τι συνεπάγεται αυτό από χρήμα και φαντισμό...). αυτό όμως δεν είναι η φύση του Ισλάμ που είναι μια θρησκεία που πρεσβεύει την αγάπη και το σεβασμό του άλλου, και το Κοράνι είναι γεμάτος με αγάπη κυρίως στους χριστιανούς. η ισλαμική παράδοση διασώζει ότι ο Μωάμεθ όταν κατέλαβε την Κάαμπα βρήκε μαζί με τα άλλα μια εικόνα της Παναγίας και ζήτησε να καταστρέψουν τα πάντα εκτός από την εικόνα!!

Ρ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΑΓΜΑΤΙ! ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗ ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ, ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ! Ο ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ- ΤΟ ΤΟΝΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ "ΜΕΣΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑΣ"! ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΦΕΡΩ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΙΣ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ(ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ) ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ 1.ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟ 1969, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑΣ ΡΩΜΗΣ ΤΟ 1970 ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟ 1985.

Related Posts with Thumbnails