Τρίτη 8 Απριλίου 2008

ΣΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΜΟΝΑΧΟ


Πηγαίνοντας να προσκυνήσω στον ιστορικό ορθόδοξο ναό του Μονάχου Salvatorkirche (Μεταμορφώσεως του Σωτήρος) ευρέθην προ ευχαρίστων εκπλήξεων.
Ο ναός παλαιότατος, κτισμένος στα τέλη του 15ου αιώνα, παραδόθηκε για τη λατρεία των ελληνορθοδόξων το 1828. Ο τότε φιλέλληνας βασιλιάς Λουδοβίκος Α’ παραχώρησε το ναό στους Έλληνες που είχε μετακαλέσει από την Ελλάδα για να σπουδάσουν με έξοδα του Βαυαρικού κράτους στις ανώτατες σχολές του Μονάχου. Εκεί μπορούσαν να τελούν την ορθόδοξη λατρεία ακωλύτως.

Ο ναός λιτός, κατανυκτικός, είναι υπό ανακαίνιση. Η Βαυαρική Βουλή ενέκρινε το 2005 το ποσό των 1,9 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση ότι οι Ορθόδοξοι πιστοί του Μονάχου θα αναλάβουν να καλύψουν το 1/3 του ποσού, δηλ. 600 χιλιάδες ευρώ. Έτσι ένας μεγάλος αγώνας έχει ξεκινήσει για την εξεύρεση του ποσού, αφού στη Γερμανία η Ορθόδοξη Εκκλησία συντηρείται μόνο από τις δωρεές των πιστών.

Στο παγκάρι του ναού πήρα ένα φυλλάδιο με το πρόγραμμα των ακολουθιών του διμήνου Μαρτίου – Απριλίου. Καθημερινές ακολουθίες! Δεν πίστευα στα μάτια μου. Όλες οι ακολουθίες της Σαρακοστής τελούνται ανελλιπώς! Μια πολύ έντονη λειτουργική ζωή στο κέντρο του Μονάχου! Όταν στην «Ορθόδοξη Ελλάδα» πάμπολλες εκκλησίες στο κέντρο των πόλεων παραμένουν ερμητικά κλειστές. Ο ναός παραμένει συνεχώς ανοιχτός από τις 10 το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα.

Έμαθα ότι και στις άλλες ενορίες του Μονάχου, των Αγίων Πάντων, του Αγίου Γεωργίου και στη γερμανόφωνη του Αγίου Ανδρέου, ανάλογη λειτουργική ζωή παρατηρείται.
Επίσης στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου έχει ιδρυθεί Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή. Εκεί διδάσκει και ο Πατρινός θεολόγος Κώστας Νικολακόπουλος, ο οποίος ψάλλει στην Salvatorkirche και είναι η ψυχή του Ελληνικού Μουσικού Συλλόγου Μονάχου. Σας παραπέμπω στους σχετικούς διαδικτυακούς τόπους, φίλοι μου, για να δείτε ιδίοις όμμασι τα πράγματα. Στο Μόναχο η Ορθοδοξία δίνει μια τρανή μαρτυρία! Αξιομίμητη!

http://www.orthodoxie.net/
http://www.salvator-kirche.de/
http://www.andreasbote.de/
http://www.orththeol.uni-muenchen.de/

5 σχόλια:

π. ΛίΒυος είπε...

Ωραία νεα μας έφερες. Πραγματικά χαίρομαι .......

Καλησπέρα!

Ανώνυμος είπε...

Στο Μόμαχο είχα πάει και εγώ πέρισυ και είχα επισκεφτεί μια εκκλησία πού ήταν καθολική και ΄μετά την έδιναν στους ορθόδοξους.Πραγματικά το Μόναχο έχει πολλούς έλληνες που πηγαίνουν εκκλησία.Χάρηκα πάρα πολύ.

ARWEN

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ARWEN ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΣΙ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΜΟΜΑΧΟ....ΜΗΠΩΣ ΠΗΓΕΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ?
ΕΧΩ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ... ΕΙΝΑΙ ΛΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ...ΠΑΝΤΩΣ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΑΥΤΟ...ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Ο Ρ/Κ ΠΑΠΑΣ (ΑΝ ΕΙΑΝΙ ΠΑΠΑΣ) ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΠΕΙ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ...ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ....ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΟΜΙΖΩ....
LENGOLAS

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ LENGOLAS δεν γράφεται λαταπληκτικά αλλά καταπληκτικά.οκ?Το ότι είσαι καθολικορατσιστής αυτό το ξέρουν όλοι και φαίνεται άλλωστε από αυτά που γράφεις.Εγώ μιλάω για το γεγονός ότι μακριά από την Ελλάδα είναι ωραίο να βρίσκεις Έλληνες ορθόδοξους που να πηγαίνουν εκκλησία.Συγκινήσαι.

ARWEN

Ανώνυμος είπε...

ΑΧ...ΡΕ ARWEN ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΩ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΜΟΥ...ΩΧ!!!! ΘΕΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ...ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ...ARWEN ΚΑΤΣΕ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ...ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ...
LENGOLAS

Related Posts with Thumbnails