Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2008

ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ


Από έναν φίλο της Ιδιωτικής Οδού έλαβα τις εξής ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, σχετικά με την περί πολυτονικού έρευνα, τις οποίες και δημοσιεύω ασμένως, συμμεριζόμενος την κριτική σκέψη του και ευχαριστώντας τον για την συμβολή του σ’ έναν υγιή διάλογο.

Φίλτατε Παναγιώτη χαίρε!
Θα ήθελα να σου πω μερικές σκέψεις μου για την ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ. Βασικά, το Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο έκανε μία "έρευνα" χωρίς γλωσσολόγο (και μάλιστα χωρίς ψυχογλωσσολόγο) και κατέληξε σε εσφαλμένα συμπεράσματα σχετικά με την επιτυχέστερη "άσκηση του μυαλού" των παιδιών που εδιδάσκοντο το πολυτονικό. Βεβαίως μια τέτοια θέση μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει στην επιστημονική κοινότητα (όπερ και εγένετο και με αφορμή αυτό το βιβλίο έγιναν στα πανεπιστήμια πολλές επικριτικές αναφορές για την ευκολία με την οποία κάποιο ιδιωτικό ίδρυμα, μη επιστημονικό, διεξάγει "έρευνες" ...). Αν ασχοληθούν τρεις - τέσσερις καθηγητές με ένα άτομο 2-3 ώρες την εβδομάδα, αυτό το άτομο θα αναπτύξει περισσότερο εύκολα διανοητικές δεξιότητες, διδάσκοντάς του όχι μόνο ένα πολύπλοκο τονικό σύστημα αλλά και οτιδήποτε περίπλοκο. Απλά, έτσι μαθαίνουμε... Αν ίσχυε το παραπάνω πόρισμα λ.χ. οι Άραβες (με πάμπολλους τόνους και πνεύματα) θα ήσαν πανεπιστήμονες και φωστήρες της οικουμένης. Προσωπικά είμαι θερμός υποστηρικτής του πολυτονικού, μα για άλλους λόγους. Τα προσωπικά μου κείμενα τα γράφω όλα στο πολυτονικό.

Κι εγώ, φίλε μου, στο πολυτονικό γράφω τα πάντα, πλην – δυστυχώς – ιστολογίου, για λόγους καθαρά τεχνικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails